1- DCSF, Sustainable Schools For Pupils- Communities And The Environment, The Eight Doorways to Sustainability, U.K, 2006.
2- CSIR & Built Environment Unit, (2006): An Architect’s Guide to Designing for Sustainability, Pretoria, South Africa, CAA, November.
3- Ismail, Samir, Y, (2006): Department of Education and Skills- Ministry of Education ,Sustainable Schools For Pupils- Communities and the Environment, U.K.
4- Department for Children, Schools and Families, Planning a Sustainable School: driving school Improvement Through Sustainable Development, DCSF, 2008(.
5- عبد الحميد عبد المجيد حکيم - تصور لمدرسة المستقبل في ضوء کل من معايير الجودة الشاملة و تجارب بعض الدول المتقدمة- التربية وعلم النفس - کلية المعلمين بمکة المکرمة - جامعة أم القرى -1421 هـ )
6- الفيق، فريد، مفاھیم الاستدامة کمنهجية شاملة لتقييم المخططات العمرانية- قطاع غزة کحالة دراسية، المؤتمر الدولي الثالث للهندسة و إعمار غزة، کلية الهندسة بالجامعة الإسلامية، غزة – فلسطين ، أکتوبر 2010.
7- خالد هشام محمود إبراهيم – سبل تحقيق العلاقة التبادلية بين المدارس المستدامة و البيئة المحيطة في ضوء ترشيد الطاقة – ماجستير -عمارة – هندسة – جامعه القاهرة – 2013.
di-font-weight:bold'>14- Mansfield, H. (1990), Cosmopolis: Yesterday’s Cities of the Future (New Brunswick, NJ: Center for Urban Policy Research)
15- Pawlyn, M. (2011), Biomimicry Architecture (London: RIBA Publishing).